Τα θρυλικά μπλε λεωφορεία που ένωναν τις γειτονιές της Αθήνας με το κέντρο και κατασκευάζονταν στην Ελλάδα!
Η φωτογραφική σύνθεση από την ομάδα «Παλιά ελληνικά Λεωφορεία» ξύπνησε τη νοσταλγία για τα θορυβώδη μπλε λεωφορεία που αγκομαχούσαν στους δρόμους, αλλά μετέφεραν με ασφάλεια για πολλές δεκαετίες μικρούς και μεγάλους στον προορισμό τους.

Χαρακτηριστικό αυτών των οχημάτων είναι το γεγονός ότι είχαν παραχθεί εξ ολοκλήρου από Έλληνες αμαξοποιούς!

Τα πιο δημοφιλή ήταν τα αμαξώματα των Πέτρου Ταγκαλάκη, Κωνσταντίνου Ρεντούμη, Ελευθέριου Ελευθεριάδη και της «Βιαμάξ». Ακόμη στην κατασκευή λεωφορείων διακρίθηκε ο Πατρινός Μπουχάγιερ και το δίδυμο των «Κοτάντζη – Μανταδάκη».

Στην εξαιρετική φωτογραφική αποτύπωση του Κ. Νταλαγιώργου διακρίνουμε το αστικό, τύπου Volvo, να στρίβει στην Πανεπιστημίου προς Πατησίων στην κατάμεστη Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του ’70.

Η συλλογή περιλαμβάνει πολλά αυθεντικά στιγμιότυπα που ξεχωρίζουν και ζητούν περαιτέρω τεκμηρίωση. Διαλέξαμε ορισμένα από αυτά για να τα μοιραστούμε μαζί σας.

Αστικό λεωφορείον Leyland WML Y1, πιθανώς με αμάξωμα κατασκευασμένο από την ΕΛΒΙΑΜ.

Αστικό λεωφορείον Leyland WML Y1, πιθανώς με αμάξωμα κατασκευασμένο από την ΕΛΒΙΑΜ.

Στην Κηφισίας. Το λεωφορείο εκτελεί το δρομολόγιο 521 Αθήνα – Ν.Κηφισιά. Κυκλοφόρησε το 1962 και αποσύρθηκε το 1983.

Λεωφορείο ΑEC με αμάξωμα από τον Παρασκευόπουλο

Λεωφορείο ΑEC με αμάξωμα από τον Παρασκευόπουλο

Στον Πειραιά. Το AEC με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φώτα περιμένει στις αφετηρίες της οδού Εθνικής Αντιστάσεως. Ανήκε στο 5ο ΚΤΕΛ, του Πειραιά 

Λεωφορείο τύπου Scania που τερμάτιζε στην Άνω Κυψέλη

Λεωφορείο τύπου Scania που τερμάτιζε στην Άνω Κυψέλη

Παρατήρηση αναγνώστη: «Τα καθίσματα από τα Σκάνια τα είδαμε αργότερα σε πολλά ξύλινα βαποράκια που έκαναν το δρομολόγιο Πειραιά -Σαλαμίνα»

Λεωφορείο Volvo με αμάξωμα Π. Ταγκαλάκη

Λεωφορείο Volvo με αμάξωμα Π. Ταγκαλάκη

Θησείο 1971. Αστικό λεωφορείο Volvo που ανήκε στην πρώτη σειρά των οχημάτων του 1958. Πειστήριο οι δίφυλλες πόρτες! Το φωτογραφικό ντοκουμέντο είναι διπλής αξίας καθώς το λεωφορείο ακολουθεί μοτοσυκλέτα με καλάθι… Το Volvo κατεβαίνει την οδό Ασωμάτων προς την Ερμού και ανήκε στο δυναμικό του 2ου ΚΤΕΛ (από το αρχείο του Διονύση Άννινου).

Scania Vabis Β71 57 του 3ου ΚΤΕΛ, μόλις έχει βγει από το αμαξοποιείο του Κωνσταντίνου Ρεντούμη στην οδό Σπύρου Πάτση 127

Scania Vabis Β71 57 του 3ου ΚΤΕΛ, μόλις έχει βγει από το αμαξοποιείο του Κωνσταντίνου Ρεντούμη στην οδό Σπύρου Πάτση 127

Το αυθεντικό Scania του 1958. Ο διαχειριστής μας ενημερώνει ότι ήταν ένα από τα τελευταία της γενιάς του που αποσύρθηκαν. Κόπηκε το 1993 σε μάντρα πάνω από το εργοστάσιο της υαλουργίας «Γιούλα», στο Αιγάλεω. Αποσύρθηκε από τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Έναρξη δρομολογήσεως λεωφορείων του 3ου ΚΤΕΛ στο Χαϊδάρι. Πρώτο είναι το 3/143, Scania Vabis B71 Ταγκαλάκη

Έναρξη δρομολογήσεως λεωφορείων του 3ου ΚΤΕΛ στο Χαϊδάρι. Πρώτο είναι το 3/143, Scania Vabis B71 Ταγκαλάκη

Η γραμμή Χαϊδαρίου. Τις καθημερινές μετέφερε τον κόσμο στη δουλειά του και τα Σαββατοκύριακα για μπάνιο στον Σκαραμαγκά!

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΜΕ ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Instagram... δεν έχουμε. Ούτε Facebook έχουμε. Twitter (ή Χ ή όπως αλλιώς το λένε)... ούτε από αυτό έχουμε.

Έχουμε όμως Google News (ακολούθησέ μας για να βλέπεις τις νέες μας αναρτήσεις) και Dailymotion (για να βλέπεις τις βιντεάρες μας)

Πως σου φάνηκε;


Θα να σου αρέσουν και αυτά

Σχόλια

https://www.mybites.gr/assets/images/user-avatar-s.jpg
Γράψε εσύ το πρώτο σχόλιο για αυτό